Sidor

måndag, januari 21, 2013

Lycka!

Min häst har skor fram!!! Hoven såg så bra ut nu på återbesöket att hon valde att sko honom, något jag inte hade trott var möjligt på ett bra tag. Det hade inte hovslagaren trott heller. Detta betyder att Lifri inte behöver stå på box på nätterna längre utan får vara ute med de andra. Det blir så mycket enklare och innebär en mängd mindre krångel. Till exempel så kan jag åka ut till stallet när det är ljust de dagar jag är ledig istället för att vänta tills på kvällen så att jag kan ta in honom. Jag behöver inte oroa mig för att han inte äter ordentligt inne och för om han ska försöka ta sig ut. Jag behöver heller inte besvära stallägaren med att krångla med hans toffla.
Jag kan inte beskriva hur lättad jag känner mig. Jag hade föreställt mig att han skulle behöva ha förband och vara uppstallad i en oändlig tid framöver. Eftersom jag inte har bil just nu så kan jag inte göra annat än att jobba och åka till stallet när det är så, bussen går ju inte så ofta. Och det är ju roligt att någon gång kunna göra något annat än att mocka och stalla in sin häst.

Jag red ju en tur på Birkir idag också. Det blev en kort tur barbacka i snön, så äntligen fick jag min snögalopp. Birkir verkade smittad av min glädje och var fantastiskt rolig att rida. Glad och framåt. Efter en stunds ridning fick vi till en riktigt trevlig tölt i bra takt och relativt självgående. Det krävs en hel del ridning för att komma dit men det är det värt. Om han går ner en så där 50 kg så blir han nog riktigt flott. Tävlingssugen blev jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar