Sidor

lördag, oktober 03, 2009

Arbetsintervju

Idag har jag varit på arbetsintervju på Söderby gård, ligger i Vallentuna. Det är ett inackorderingsstall och jobbet jag sökt är som stallpersonal. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av att släppa in och ut hästar och fodra. Mocka cirka fem boxar. Men eftersom det är 40 hästar och alla ska ut i olika hagar (bara några hästar per hage) så tar det lite tid. De söker både heltidspersonal och helgextra. Det som är intressant för mig är nog helgextra eftersom de vill att man bor på gården om man jobbar heltid. Och visst verkar det smidigt men jag vill inte flytta...
Det såg i alla fall fint och välskött ut och det verkar finnas bra rutiner. Så jag ska tänka lite på saken och höra av mig i början på nästa vecka.

2 kommentarer:

  1. Det såg jättefint ut på bilderna. :)
    Kan förstå att det kanske inte är så kul att flytta ut dit, du har ju killen oxå... han kanske inte vill bo ute på vyshan ;)

    SvaraRadera
  2. Nä han vill nog inte det, sen så känns det lite tveksamt att ha boendet via jobbet, vad händer då när man slutar? Inte så lätt att få lägenhet alltid...

    SvaraRadera