Sidor

lördag, oktober 17, 2009

Idag har jag ridid Elfael!

Det känns ganska stort! När jag åkte till Island var han fortfarande en bebis och nu går det helt plötsligt (nåja...Louise har nog arbetat en del på det) att rida honom. Först red Louise, det såg fint ut men han blev lite tjafsig när de travade, slängde med huvudet och småskuttade. Sen provade jag lite, hade betydligt kortare stigläder än jag brukar men det funkade det med. Han lyssnar otroligt bra och stannar så fort man ber om det, svänga var inte heller några problem. Jag var lite feg och vågade mig inte på att trava, det får bli nästa gång. Som jag skrivit förut så rider Louise på sidepull så här i början och det fungerar jättebra.
Jag förhörde Louise lite om vad de brukar göra, hur länge hon rider och hur hon har planerat hans träning och utbildning. Louise har verkligen en genomtänkt plan och en idé bakom allt hon och Elfael gör. Det tror jag är nödvändigt för att inridningen och träningen av hästen ska bli så bra som möjligt.

Jag skulle bjudit på lite bilder men jag glömde kameran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar