Sidor

söndag, oktober 11, 2009

Jobbhelgen

Ja den har gått bra! Inga katastrofer, inga hästar på fel ställen. Jag har satt på täcken, tagit av täcken, släppt ut hästar, tagit in hästar, mockat, fodrat, krattat ridhuset, lagat en krubba, hanterat hingstar, hanterat hästar stora som hus och pratat med folk och småfixat.
Idag när jag skulle ta in hästarna så var de alla lite stissiga men det gick bra ändå. Var bara en lite häst som blev rädd för några barn och stegrade sig. Men hon gjorde det på behörigt avstånd från mig och drog inte i grimskaftet så det var okej ändå.
Så det känns bra på mitt jobb, jag trivs. Alla är trevliga och hästarna är lätta att ha att göra med.
Nu känner jag igen hästarna och har fått lite känsla för vilka de är, det känns bra. Så nu är det bara att hoppas att jag får jobba snart igen, får se hur ofta det blir.

Jag hade fått erbjudande att ta Dimbrá i helgen men jag har helt enkelt inte orkat... Men nya tag nästa vecka!

4 kommentarer:

  1. Det låter jobbigt men härligt ditt nya jobb :)

    Bilderna kan du se här oxå förresten...
    http://picasaweb.google.com/freyjasblogspot/Stormurmasterskapen2009#

    :)

    SvaraRadera
  2. Hej Ylva,
    Var inne på Stenholmens sida och såg detta, något för dig kanske?

    Lediga jobb på Stenholmen
    Stenholmen befinner sig i ett spännande expansivt skede.

    Vi söker:
    • Stallchef
    - för anställning
    - Befattningsbeskrivning Pdf -fil för nedladdning.
    Ta kontakt med Marcus Ljungqvist för mera information 0708-671450, marcus@stenholmen.se

    • Ridinstruktörer - till ridskolan
    Ta kontakt med Emma Möller Ljungqvist för mera information 0707-671344, emma@stenholmen.se

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset Lisa men jag tror inte jag är tillräckligt kvalificerad för de jobben.

    SvaraRadera
  4. Det är klart du är, släpp tanken som hindrar och begränsar dig :)

    SvaraRadera