Sidor

lördag, oktober 10, 2009

Första dagen själv

Det har gått bra idag, första dagen jag jobbar själv. Alla hästar i rätt hage och alla hästar i rätt box. Det enda var väl att en av höautomaterna inte riktigt hade släppt ut frukost höet till den stackars hungriga hästen som bor i den boxen. Hästarna får hö från automaterna 22.00 och 07.00, när allt fungerar. Väldigt smidigt. Automaterna är väldigt enkelt konstruerade och jag har undrat varför inte fler har dem. Men ja...de funkar inte alltid och en del hästar brukar helt enkelt våld på dem för att komma åt innehållet på en gång.
Jag har noterat att flera av de största hästarna sätter huvudet i "min höjd" när jag leder dem, jättegulligt ju. Men när de inte gör det, ja då vet man att de säkert har sett något mer intressant.

2 kommentarer:

  1. Spännande Ylva, det där med höautomater lät hitech :) Nåt man skulle önska sig ibland, så man slapp klaffsa runt i gegga :) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Visst var det till Oppgården ni brukar åka och rida för Carro?

    Om du såg höautomaterna så skulle du inte tycka att det var så hitech...

    SvaraRadera