Sidor

tisdag, oktober 20, 2009

Uteritt med Louise

Idag var jag med Louise ut till stallet och red. Jag hade fått låna Roxy så att vi kunde rida ut en snutt tillsammans. Roxy är en "gammal" travare så han är inte så farligt stor. Vi skrittade mest och ibland red vi först och ibland var Louise och Elfael först. Vi travade lite också, Roxy och jag först så att Elfael skulle få lite draghjälp. Det gick fort! Ja inte jättefort men ändå. Elfael fick fullt sjå att hänga med så det blev lite galopp där innan vi saktade av.
Roxy var lugn och trevlig, ganska stel och det känns som om han skulle behöva en hel del uppmjukande arbete för att vara en bra ridhäst. Ska försöka låna honom igen så att Louise och jag kan rida ut tillsammans.

3 kommentarer:

  1. Hej Ylva! titta vad jag hittade...
    Halvtidsjobb på Stall Sjöberg
    Vi söker en tjej eller kille som vill jobba halvtid(fm)på Stall Sjöberg som ligger i Brottby, Vallentuna. Det handlar om att fodra, släppa in och ut hästar, viss mockning, göra iordning och rida fram hästar och div andra stallgöromål. Det är viktig att du är ansvarstagande, glad, social och framför allt noggrann.
    Pris: enl ök
    Kontaktperson: Jennie Fröcklin, Vallentuna
    Tel: 076-2708134 Fax:
    Epost: jennie.f@telia.com

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, ska genast söka!

    SvaraRadera