Sidor

fredag, oktober 02, 2009

Operation viktminskning

Idag kom jag upp till Stenhugget mitt i morgonvilan. Dimbrá var dock vaken och kom glatt ner till grinden när hon såg mig. Så jag tog ut henne, borstade och mös lite. Hon är bättre nu och ska sättas igång efter hältan nästa vecka.
Sen satt jag och gullade lite med Skardi innan jag gick bort till Birkir som såg helt utslagen ut. Även vi myste en stund innan jag bad honom att resa sig. Det är otroligt avslappnande att sitta och gosa med en häst som ligger och vilar.
Jag longerade Birkir en halvtimme idag, mestadels trav men naturligtvis lite skritt också mellan varven. Birkir är lite rund och behöver gå ner i vikt, alltså är det bra om han rör sig lite mer. Så eftersom jag inte har något bättre för mig nu för tiden så har Åsa och jag kommit överens om att jag ska longera (eller markarbeta på något annat vis) honom på förmiddagen och så kan hon rida på kvällen. Så får vi se om det ger någon effekt.

3 kommentarer:

  1. Finns en till i hagen som börjar bli väldigt tjock ;) Han skulle behöva springa av sig många kilon...

    SvaraRadera
  2. Härligt att höra att du försöker röra bort magen istället för att banta honom, de är ju lite tjocka nu och behöver sin mat.

    SvaraRadera
  3. Ja Birkir får inte så mycket mat att man kan dra ner på den, går ju inte att svälta hästen bara för att han är lite tjock. Men det är väl tyvärr oftast så folk gör.

    SvaraRadera