Sidor

lördag, oktober 31, 2009

Kurs på Dyvinge

Idag var jag och Catrin med Åsa och Birkir när de var på Kurs för AnnaDyvinge. Birkir uppförde sig över förväntan på Dyvinge, var inte hispig och stressad och skrek inte alltför mycket.
Det gick riktigt bra för Åsa och Birkir på lektionerna, Birkir var så flott att man häpnade. Jag visste ju att det var en fin häst men jag trodde nog att det satt längre in än så... Catrin fotade som sjutton så det blir bildbevis senare. Tölten var riktigt, riktigt fin, med rejäla lyft.
Nu gäller det att försöka rida så där bra själv.
Anna tyckte att Birkir blivit så smal och fin också! Jag vet inte om jag håller med. Han har gått ner i vikt men inte tillräckligt.

När vi lastade Birkir på vägen dit så tog det tid men var helt okej. På vägen hem tog det evigheter. Jag trodde helt ärligt att vi skulle vara tvungna att lämna honom på Dyvinge. Men till slut så gick det. Då hade vi tagit bort lemmen och flyttat mellanväggen, mycket utrymme och bara att kliva in. Det var skönt att slippa lämna honom och jag tror att vi alla tre var väldigt glada över att han gick in till slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar