Sidor

torsdag, oktober 15, 2009

Tvåtimmars ritt

Igår var jag och Birkir ute på en riktig tvåtimmars tur. Vackert höstväder, mycket sol! Så det var härligt men mot slutet kände jag mig faktiskt lite frusen. Vi körde alla gångarter men bara lite tölt, satsade på kvalitet istället för kvantitet. Vi fick till en fin snutt i riktigt kort tempo, det är där han jobbar som bäst. Travade fint gjorde han också och fattade galopp snällt. Han var däremot tveksam på om vi verkligen skulle rida där vi gjorde, vi brukar ju inte göra det. Sen så blåste det ganska mycket också. Han blev skrämd av en bil som kom med ett skramligt släp på grusvägen nära E4:an men lugnade sig när han såg vad det var. Han blev däremot inte skrämd av att en större fågel flaxade upp precis bredvid stigen när vi red förbi men det blev jag.

Dimbrá longerade jag för att se hur hon rör sig i trav men hon ville mest grisepassa. De snuttar hon travade tyckte jag inte såg helt okej ut heller men det kändes värre när jag satt på. Jag sprang med henne på rakt spår också medan Linda kollade hur hon rörde sig men då fick jag henne knappt att trava ett steg ens. Så det kändes inte alls bra, så svår att få i trav brukar hon inte vara. Jag hade ju inga problem att få henne att trava på veterinärbesiktningen på Stormur Höstlätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar