Sidor

tisdag, oktober 06, 2009

Extrajobb!

Idag var jag på ännu en arbetsintervju, denna gången på Oppgården i Rosersberg. Det gick bra och jag ska dit igen på torsdag för att lära mig rutinerna, jag kommer jobba själv redan i helgen! Oppgården är alltså ett inackorderingsstall och jag kommer jobba extra på helger med att sköta stallet. Dvs fodra, släppa in och ut hästar, på och av med täcken och mocka två boxar. Jag kommer även harva ridhuset och fixa lite sådant. Arbetsdagen börjar klockan sju så det är till att gå upp tidigt. Men å andra sidan så tar det mig bara tio minuter med bil dit. Så då är det ok. Närheten och det faktum att stallet inte är lika stort som Söderby gjorde att jag valde Oppgården. Plus att de verkade lite ivrigare med att jag skulle börja på en gång och lite mer organiserade vad gäller personal.

5 kommentarer:

  1. Kul att det finns så många alternativ till jobb. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja det känns som om det här med att leta jobb har gått över förväntan.

    SvaraRadera
  3. Gratulerar, gratulerar :) Internet har legat nere tills nu, men jättekul att läsa :D Puss!

    SvaraRadera
  4. Hoppas det blir bra och kanske ännu mer tid :)

    SvaraRadera
  5. Jo det är väl så jag tänker också, hoppas det blir lite mer än extra...

    SvaraRadera