Sidor

måndag, mars 26, 2012

Handhäst

Idag var Lifri hur lugn som helst. Han stod helt avslappnat vid bommen när jag borstade och fixade. Han verkade nöjd med livet. Pappa var med till stallet idag och jag hade bestämt att vi skulle ta med Lifri som handhäst. Jag red Birkir och hade Lifri på vänster sida, pappa var med på Skardi för att putta på om det behövdes. Lifri gick så fint och snällt men när vi red på lite fortare så blev han väldigt på och ville gärna springa ännu fortare. Birkir blev väldigt irriterad på Lifri och nafsade efter honom men det gav ingen som helst effekt. Lifri verkade i alla fall tycka att det var roligt, Skardi med. Det var bara Birkir som inte hade kul.

Jag fick pappa att fota lite så att jag kunde få en extriörbild på Lifri men det var inte det lättaste att få honom att ställa upp sig fint. Han förstod inte riktigt vitsen. Men resultatet blev helt okej ändå.

2 kommentarer:

  1. Vad kul att han coolt ner sig. Fin bild!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu börjar det lika något, första dagarna så kände jag knappt igen honom, han var så stirrig.

      Radera