Sidor

torsdag, mars 08, 2012

Missnöjd

Jag har så mycket att göra om dagarna här att jag är helt slut på kvällarna nu för tiden.

Idag var jag inte så nöjd med Ára, tyckte att hon var bänglig, bara böjde sig hit och dit utan styrsel. Fast när jag tänker efter på saken är det nog jag som är irriterad, tror att hon var likadan igår och då tyckte jag att hon kändes bra. Men idag så förväntade jag väl mig mer helt enkelt. Det är som om  hon är lösare i kroppen nu (=bra) och då har vi tappat lite styrsel och spänst. Hon var väldigt framåt och växlade tempo lätt idag. Ja jag tror det är jag som är grinig och inte hästen som går dåligt. Imorgon får hon i alla fall vila och så rider jag henne på kursen på lördag. Så får vi se hur det går. Kanske rider jag henne på söndag med eller så blir det Undrun.

Det är fantastiskt vad ridningen går framåt när jag får lektioner hela tiden, känns som om jag blir bättre hela tiden. Synd bara att jag inte haft någon bra att rida för tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar