Sidor

lördag, mars 10, 2012

Kurs dag 1

Idag var första dagen på kursen och Ára har varit så fin. Vi har jobbat med halter, halvhalter och övergångar och det har verkligen gjort susen för henne. Hon lyssnade så bra. Vi red in i halten och gjorde halt utan att behöva dra i tyglarna (men med kontakt). Det gick jättebra och vi kunde även göra det från tölt och trav. Ára var lätt i handen samt mjuk och fin.
Efter i torsdags har jag tänkt efter lite. Vems fel är det när Ára inte är som jag vill? Vem är det som rider och tränar hästen egentligen? Ja men det är ju jag så jag har bara mig själv att skylla när hon inte uppfyller mina krav. Men idag kändes det som om jag verkligen kan rida. Det här är så enormt långt bort ifrån hur hon var när jag började rida henne. Hon var helt enkelt fantastisk idag och jag är mycket nöjd med ridpassen. Så hon får vara med imorgon också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar