Sidor

onsdag, mars 21, 2012

Yes!

Idag fick jag äntligen borsta på min lilla häst!
När jag kom till stallet så vilade alla hästar efter frukosten så jag satt och hängde med dem och njöt av vårsolen tills tuppluren var över. Då började jag med att försöka få fatt på min häst. Började med att spärra av hagen lite så att han inte skulle kunna springa undan hur som helst. Han sprang naturligtvis ändå. Utav bara helvete och utan att jag gjorde något, han verkade mest tycka att det var skoj. När han sprungit av sig lite kunde vi börja arbeta. Jag lyckades få honom att komma fram till mig några gånger men han är borta igen lika fort. Till slut fick jag in honom i en del av hagen som är lite spetsig och då stod han, han gick inte ens in längst in i hörnet utan han väntade snällt och jag fick komma fram och sätta på grimman. Jag har ingen aning om hur lång tid det tog för jag släppte tiden helt. Jag var i alla fall väldigt glad när jag fick tag på honom.
Sen borstade jag rent honom. Lifri gick från avslappnad till superspänd på en millisekund när jag höll på och jag får verkligen tänka på vad jag gör och hur.
Efter det fick han stå uppbunden och käka lite ensilage medan jag byggde en liten hage till honom. Han kommer nu få stå i en liten hage några dagar åtminstone så att jag lättare kan tämja honom.
Vi tog en liten promenad och Lifri fick hälsa på både Mite och Leffe innan jag släppte ut honom i hans lilla hage.
Sen red jag Birkir och efter det var jag inne och klappade på Lilla Vild igen och det fick jag utan problem. Totalt var jag i stallet sex timmar men det var det värt.

Jag tog också jättefina bilder på hästarna i solen men har glömt usb-kabeln i Schweiz så jag kan inte överföra dem till datorn.

2 kommentarer:

  1. Hej Ylva, vad kul att du är hemma på besök :) Bra jobbat med Lifri, smart idé med liten hage. Pelle hälsar

    SvaraRadera
  2. Det är kul att vara hemma! Hälsa Pelle!

    SvaraRadera