Sidor

måndag, mars 12, 2012

Nedräkning pågår

Om en vecka är jag hemma igen. Inte så länge men ändå. Jag längtar, ser fram emot att få jobba med Lifri, jag har så många idéer. Fokus för vårt arbete den här gången kommer vara teambuilding, tämjning och förtroende helt enkelt. Det kommer bli arbete från marken, ridningen får nog vänta ett tag, tills han känns lite mer tam och stabil, redo helt enkelt. Men vem vet, det kanske går fort. Jag har i alla fall inte bråttom utan tänker ta det som det kommer.
Det ska också bli kul att prova systers dressyrponny och se vad han kan nu för tiden.
Men jag kommer att sakna Ára, vi är verkligen ett team nu. Ára är faktiskt första hästen som bara jag ridit under en sådan lång tid. Alla andra hästar har jag ridit några dagar i veckan eller så har det inte varit under en sådan lång period. Med Ára kan jag verkligen se vilka resultat min ridning ger. Och jag är nöjd. Mycket har hänt sedan jag började rida henne, även om mycket arbete återstår. Jag ser fram emot det och att se vart det tar oss.
Idag blev det arbete vid handen och longering för Ára. Lite öppna och sidoförflyttningar och sedan longering, först på stor volt och sedan på liten. Ára var helt underbar. Hon lyssnade något fantastiskt bra och försökte verkligen. Hon tog i och trampade under bra. Hon gjorde inte minsta försök att komma undan att trampa under sig ordentligt utan spårade fint även om hon ibland tappade farten. Det här är bara början, om några veckor får vi se vart det tagit oss.

3 kommentarer:

  1. Du jag och Åsa borde gå å ta en fika eller nåt någon dag då du är hemma! Om det finns tid för det! ^^

    SvaraRadera
  2. Tycker jag absolut! Säg en dag som passar, jag är inte särskilt uppbokad än...

    SvaraRadera
  3. Den enda dag jag vet att jag är uppbokad nästa vecka är den 21, onsdagen alltså! Fast det är bara på förmiddagen iof! Ska på arbetsintervju då! Men vilka dagar kan Åsa?

    SvaraRadera