Sidor

fredag, mars 09, 2012

Lektioner

Nu har ridskolan kommit igång igen efter sportlovet och mina gamla elever är tillbaka plus några nya. Det har varit otroligt roligt att hålla lektioner igen. Jag har så bra elever, de är inte jätteduktiga men de är nyfikna, vetgiriga och vill lära sig. De ställer frågor och de ställer bra frågor. Jag får förklara hur och varför samt tänka efter själv på hur det fungerar. Lärorikt minst sagt och jag njuter av att få dela med mig av min syn på hästar och ridning. Så nu är jag riktigt sugen på att hålla lite lektioner när jag kommer hem. Någon som är intresserad?

I övrigt så kan jag numera se på huden på benen var de ligger emot sadeln och var jag sitter. Tränar man för hårt då? Dessutom börjar jag få skav i knävecken av mina ridbyxor. Så går det när man har lite för stora jodhpursbyxor.

2 kommentarer: