Sidor

tisdag, mars 27, 2012

Ingen verkning

Idag hade jag ut Hasse för att verka Lifri men det behövdes tydligen inte alls. Jag har känt mig som en hemsk hästägare som inte verkar hästen så ofta som man ska men det är jag tydligen inte alltså. Jag tror inte han har verkats sen i oktober men det fanns inget att. Jag sparade lite pengar i alla fall. Nästa gång ska jag kolla hovarna noga innan jag ringer hovslagaren.

Jag fick låna en carrot-stick (ett sorts spö helt enkelt men inte flexibelt) av Louise som jag provade att ta på Lifri med. Han var inte helt förtjust i den men efter att han undersökt den med läpparna fick jag ta på honom på halsen och bogen med den utan problem. Sen tog vi en promenad i skogen och jag provade att springa lite med honom. Det var inte helt lätt att få honom att hänga med men det gick. Mestadels så töltade han lite långsamt bakom mig men jag fick honom även att springa bredvid men då blev han alldeles för livad så då fick han lov att sakta ner istället. Vi hade roligt i alla fall.
 När vi var färdiga så släppte jag ut honom med de andra så imorgon får vi se hur han är att fånga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar