Sidor

torsdag, september 06, 2012

Halt häst

Igår var jag uppe till stallet tidigt eftersom det var dags för Lifri att vaccineras igen. Jag upptäckte snabbt att han var varm om vänster framknä. Jag tycker ju att han har rört sig lite knackigt till och från så på sätt och vis var det skönt. Jag har ju känt igenom honom många gånger men inte känt något avvikande förrän nu. Veterinären fick kolla och hon tyckte att han skulle vila en vecka så får jag hoppas på att det går över. Så nu ska han vila min sista vecka. Trist men så kan det vara.
Vaccineringen gick jättebra, han stod som ett ljus och lät sig stickas.

2 kommentarer:

  1. VAd tråkigt med hälta. Hoppas han blir bra snabbt.

    SvaraRadera
  2. Ja det får vi ju hoppas, han verkar inte lida av det direkt i alla fall.

    SvaraRadera