Sidor

lördag, september 22, 2012

Trist

Idag är det trist väder, regnet öser ner, och jag är sjuk sen igår. Men eftersom jag inte är död än så har jag haft morgonstallet och så har jag longerat Ára. Hon var lite slö men annars har hon börjat bli så fin i longeringen. Hon söker sig neråt och länger halsen i trav och kan nu trava hela varv på det viset, underbart!

Sen var jag tvungen att gå hem och sova innan Lia kom över för att hjälpa mig med vad jag behöver lära mig inför Brevet II. Nu känns det som om jag har läget någorlunda under kontroll. Sen dess har jag roat mig med att studera hästens anatomi och översätta en del termer från tyska till svenska. Nu är jag helt slut igen men det är faktiskt intressant att studera hur hästen är uppbyggd.

På något vis verkar det faktum att jag fyller år imorgon ha spritt sig här i stallet trots att jag tycker att jag inte berättat det för någon. Jag har redan fått blommor!

1 kommentar:

  1. Jag har inte hunnit läsa bloggar på ett tag, men nu har jag läst ikapp lite. Vad spännande med Brevet II. Hoppas allt funkar med SIF! Trist med sadeln, ibland blir man förvånad över hur folk beter sig. Hoppas förkylningen går över och lycka till med träningen inför b-instr!

    SvaraRadera