Sidor

måndag, september 24, 2012

Wow!

Idag hade jag en utav mina bästa ridupplevelser någonsin, det var en sådan där ritt som du aldrig glömmer. Ára var fullkomligt fantastisk, det går nog inte ens att beskriva. Jag red ut tillsammans med Andrina och Undrun och idag provade jag Top Reiters bomlösa sadel på henne. Jag var lite skeptisk till en början men nu är jag såld.
Ára lyssnade helt fantastiskt bra och var verkligen på hugget. Jag kunde tölta på hängande tygel i vilket jävla tempo som helst (nåja kanske inte riktigt långsamt) och hon bar sig så fint och gick med en tjusig krök på nacken. Jag bara gled och log och njöt. Vad mer kan man göra när hästen bara går och går? Tempoväxlingar var inga som helst problem och det var som om Ára kunde läsa mina tankar idag. Efter en sådan ritt känns det som om allt är möjligt.

2 kommentarer: