Sidor

fredag, september 21, 2012

Ofrivillig bloggpaus

Det har blivit en liten ofrivillig bloggpaus här då internet har legat nere i en veckas tid.
En hel del har ju naturligtvis hänt under tiden.

I helgen som gick var ju Bjarni här och han och Barla höll kurs tillsammans. Eftersom jag inte fick ridplats så tittade jag på så mycket som möjligt. Det var roligt att se Bjarni rida, han är så lugn, stadig och tydlig och rider med små hjälper. Ekipagen fick jobba mycket med tempoväxlingar i skritt och sedan rakriktning i skritt innan de fick tölta. Sen var det mycket tempoväxlingar i tölten med, ingen fick någon chans att slöa till.
Bjarni var väldigt glad över att jag ska försöka ta b-instruktörsexamen här och jag fick en del tips. Framför allt så tyckte han att jag nu måste rida verkligt bra hästar så att jag vet vad det är jag letar efter när jag tränar hästar och instruerar. Annars så konstaterade han att jag nu kan de två viktigaste språken om du vill arbeta med islandshästar i Europa, svenska och tyska.
Jag tror dessutom att han gärna vill att jag ordnar en långtur hos dem och visst vore det roligt men jag vet inte riktigt hur mycket jobb det är med det. Vi pratade också om att det vore roligt om han kom till Sverige för att undervisa men då måste det finnas ett intresse för det och vi har ju redan en hel del bra instruktörer.

Jag har börjat rida Ára igen och emellanåt går hon helt fantastiskt bra och emellanåt så lägger hon sig på handen och vill bara springa. De problem hon har märks mer nu efter vilan men energi har hon i alla fall. Jag känner mig säker på att vi snart har ordning på ridningen igen.

Vi har börjat prata om hur vi ska lägga upp träningen inför b-instruktören och snart kommer jag komma igång med att hålla lektioner på riktigt. Ett brev till SIF håller på att formuleras innehållande vad provet här består av och underskrivet av ordförande för IPV CH och förhoppningsvis kommer detta, tillsammans med protokollet från mitt prov, räcka för att SIF ska godta mig som b-instruktör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar