Sidor

fredag, april 13, 2012

Hoppning

Jag har inte hoppat men Ára har och efter att ha studerat hennes teknik så tror jag det är något hon får fortsätta göra utan mig. Hon tar i för kung och fosterland (även om hennes fosterland inte har någon kung) och hoppar dubbelt så högt som hindret.
Jag har longerat Ára idag och det verkade mycket uppskattat. Till en början var hon explosiv minst sagt. Efter ett tag så lugnade hon sig och vi kunde arbeta. Då blev det som sagt lite hoppning och även trav på både små och stora volter. Förhoppningsvis så gör hoppningen hennes rygg lite gott.
Annars så fortsätter hon att vara skitkul att arbeta med. Hon är så full av energi och verkar så glad. Det gör mig glad.

Jag longerade två hästar till idag men de slapp hoppa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar