Sidor

tisdag, april 03, 2012

Underbar dag...

...och underbara hästar! Ára och jag var ute med tre andra ekipage och hon gick superbra! Hon lyssnade fint, var mjuk, fin och energisk plus att hon hade större rörelser än vanligt. Barla utbrast förvånat "she's really nice today", ett minst sagt bra betyg. Allt bara funkade och det kändes som om jag gled fram på henne. Släppte jag tyglarna i tölten så ökade hon tempot men blev inte framtung och passaktig. Hon är en pärla!

Arvakur var också toppen idag, precis som igår. Vi kan rida i mellantempo tölt (vilket är enormt fort för den hästen) utan problem. Jag tycker mycket om att rida Arvakur men han är inte så bra för min ridstil då det fungerar bäst att rida som en isländsk cowboy på honom. Lite tillbakalutad med underskänklarna ganska långt ifrån hästen och glatt viftandes med spöet för att få lite mera fart. Men det är roligt.

Livet är inte så dumt just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar