Sidor

onsdag, april 11, 2012

On fire!

Idag var Ára helt jävla fantastisk, on fire! Det var sååå kul att rida! Hon hade så mycket energi och var så lätt och fin. Vi började vår tur med Fengur som handhäst, helt enkelt för att det idag ingick i mina arbetsuppgifter att ta honom som handhäst. Vi red ungefär tjugo minuter i ett ganska högt tempo, mest trav och tölt. Det var riktigt bra tryck i traven. Sen dumpade vi Fengur i stallet och körde på i tjugo minuter till. Vi började med att öva på samma sätt som vi gjorde sist Barla gav oss en lektion, dvs samling i tölt. Några steg tölt, några steg skritt osv. Det fungerade super och snart töltade vi på i ett kort tempo i ren takt och med en lätt och fin häst. Idag kändes hon ungefär en halvmeter högre än vanligt. Sen red vi på lite snabbare och även det fungerade. Vi pressade traven till det yttersta och hon tog i jämnt med båda bakbenen. Det är annars här jag brukar märka som mest att ena bakbenet är svagare. Galoppen var återigen tretaktig och fin, det börjar bli standard nu. Jag är så nöjd med henne och med mig själv. Hon gick fantastiskt och jag kom ihåg hur man rider och även att andas. Älskade häst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar