Sidor

söndag, april 29, 2012

Söndag

Igår var jag, Barla och Frida i Bern på Bern Expo. Barla och Frida var med i islandshästshowen, jag var hästskötare. Vi var tvugna att vara där vid sju så vi borstade och lastade hästen vid fem på morgonen. Sen var det full rulle hela dagen. Showen pågick i ungefär två timmar och gavs både förmiddag och eftermiddag. Det var runt 30 grader varmt och mycket väntande emellan numrena. Jag fotade en hel del men med Barlas kamera så bilder kommer när hon skickat dem till mig. Frida skötte sig exemplariskt trots allt som pågick. Vi var alla tre helt slut när vi äntligen fick åka hem. Hela jippot var enormt stort med flera tälthallar där olika hästuppvisningar pågick. Jag hade gärna gått runt och tittat men det hade jag tyvärr inte tid med.

Jag har bestämt mig för att tävla med Ára den 26 maj i Hombrechtikon, det ligger ganska nära. Vi ska försöka oss på femgång den här gången så nu är det dags att börja träna passen. Barla kommer rida henne i pass lite nu när jag är hemma. Tölten och traven är båda jättefina just nu men galoppen behöver väl också tränas en del minst sagt.

Jag har fått ett nytt utbildningserbjudande här nere, istället för att gå en hel lärlingsutbildning så skulle jag kunna ta B-instruktörsutbildningen. Ridningen är inga problem, jag behöver bara träna på att hålla lektioner och gå några kurser. Det skulle nog ta ungefär ett år och då kan jag även åka hem i lite längre perioder. Går jag lärlingsutbildningen så är det svårare att åka hem mer än några dagar eftersom jag då måste gå till skolan också. Om Barla klarar sina prov så kan jag även gå kurserna och göra provet här på Svisshólar, det vore skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar