Sidor

fredag, april 20, 2012

Tävlingsförberedelser

Nu på söndag är det Gaedingakeppni och "vår" förening arrangerar tävlingen så här är det fullt upp mest hela tiden. IPV Greifensee är en liten förening (jag tror jag känner de flesta medlemmarna) och alla hjälper till. Så vi har åkt hit och dit för att hämta grejer, fixat påsar med hästgodis mm, plus allt vanligt arbete förstås. Så jag är trött.
Jag tror jag har glömt att skriva att jag och Ára inte kommer vara med. Vi har helt enkelt inte tillräckligt mycket tempo just nu även om det kommer mer och mer.

Ára fortsätter att gå bra och hon har blivit riktigt tillgiven nu, det kommer bli svårt att skiljas från henne.

Jag har ridit Elías en del tillsammans med Barla och Elliot och idag fotade Lia oss. Riktigt fint såg det ut, framför allt så kunde man se att jag faktiskt satt ner. Efter fotosessionen så red Barla hem och jag och Elías fortsatte ensamma. Det gick jättebra och han försökte inte på allvar stanna en enda gång. Han börjar bli en riktigt trevlig ridhäst.

Jag och Skarpur, ni ser ju själva hur jävla glad jag är!
Eftersom Barla nu är tillbaka från Island så har jag förstås fått uppdateringar från Saltvík. Barla har ridit Skarpur när hon var där och hon sa att han börjar bli enormt fin med riktigt stora rörelser. Det var roligt att höra, han är min favorit på Saltvík och har så varit sedan första året jag var där. Så det känns som om jag har god smak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar