Sidor

lördag, februari 11, 2012

Arbete vid handen

Idag var jag nästan ledig, bara kvällsstall och ridning om jag ville. Så jag jobbade faktiskt bara med Ára. Det blev lite arbete vid handen och lite longering som variation. Jobbade i grimma och flyttade henne undan för tryck, lite Parelli-stuk. Barla tror att det kommer göra henne lite mer uppmärksam även när jag rider. Hoppas kan man ju alltid. Idag var hon riktigt trist och hade koncentrationen någon annanstans mest hela tiden men jag känner ändå att jag lyckades åstadkomma något. Jag tycker att det gick hyfsat i slutet.
Något av det roligaste med att jobba med hästar är att man snabbt märker resultaten av hur man tränar och rider. Det kanske inte blir perfekt på en gång men det går hela tiden framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar