Sidor

torsdag, februari 16, 2012

Tjatigt?

Ja nu bloggar jag nästan bara om Ára men naturligtvis så gör jag annat än att rida henne hela dagarna. Idag har jag longerat Frida, Dimmblá och Max. Plus massa annat förstås.
Men så har jag ju ridit Ára också. Idag red vi ut med Lia och Aska men först lite läxa från marken. Läxan gick bra och allt annat gick också bra. Vi red och snackade skit men ändå kom jag ihåg att rida, behövde dock inte anstränga mig nämnvärt. Hon gick så fint. Fin takt och bar sig fint. Blev hon lite passaktig så la jag bara till spöt (lätt!) på rumpan så blev det bättre.
I slutet av ridturen satt jag och tänkte "fan vad bra det gick, vad fin hon är idag" och då säger Lia att hon såg ut att gå så bra. Det gjorde mig jätteglad. Sen diskuterade vi lite huruvida jag skulle rida med boots på tävlingen eller inte, nu red jag utan.
Så, Ára ligger bra till just nu!

1 kommentar:

  1. Sv: Ja enligt veterinären så ska det vara mer ett skönhetsfel och han tror inte att missbildningen i tornutskotten skall påverka henne, men visst kanske ryggen är klenare, men som sagt mer ett skönhetsfel.

    SvaraRadera