Sidor

onsdag, februari 15, 2012

Långsam vecka

Både igår och i förrgår var jag och Ára  ute med sällskap. I förrgår spanade vi in konkurrensen inför istölten, vi var ute med Vanessa och Mjöll. Igår var vi ute med Lia och Hördur och det gick undan. De är så jäkla snabba, Ára var helt slut efteråt och eftersvettades rejält. En timme efter var hon helt dyngsur. Ska det vara så va? Jag tror ändå det var nyttigt för henne att få dra på lite men det är nog bra att det  inte är varje dag.

Idag red vi själva, började i viereck (ridbanan), övade på läxan, först från marken och sedan uppsuttet. Det gick mycket bättre nu tycker jag. Sen red jag ut en kort sväng, bara skritt och trav. Det har kommit en massa blötsnö idag så det var ganska tungridet.

Annars så har det inte varit så mycket att göra de senaste dagarna och det trivs jag inte alls med. Men nästa vecka och veckan därefter är det sportlov så då har jag en massa  ridskolehästar att rida till. Ska bli kul faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar