Sidor

fredag, februari 03, 2012

Vinter i Greifensee

Jag har glömt att berätta att det är vinter här i Greifensee nu, på riktigt. Idag hade vi -12, vattnet fryser och ett tunt lager snö täcker marken. Hästarna tycker det är toppen, människorna klär sig i termobyxor och gnäller över kylan.

Idag red jag ut på Máni och hade Skjóna med som handhäst. Hon var iklädd sadel (med dinglande stigbyglar), träns och repgrimma. Hon skötte sig utmärkt, höll sig fint bredvid och hon verkar börja vänja sig vid sadeln nu.

Jag longerade Dimmblá, hon var ofokuserad och lyssnade riktigt dåligt. Hon som brukar vara så uppmärksam. Men hon travade fint, jag börjar till och med se lite sväv.

Ára gick helt okej idag. Galoppen är svårare utan boots men vi fick till en del ändå. Tölten går bra när jag rider ordentligt och kräver att hon använder bakdelen också, då gör hon det så fint. Vi red ut på eftermiddagen och då sken solen, riktigt skönt var det.

Jag hade också en lektion idag. På fredagar kommer en äldre man och rider, tidigare har Ursina ridit med honom men nu är hon inte här på fredagar längre så jag har fått ta över. Han fick rida Faxi och jag red Arvakur. Arvakur är långsam men man kan verkligen glida fram i tölt på honom vilket gör det lätt att koncentrera sig på sin elev, ganska lyxigt faktiskt. Jag tycker att lektionen gick bra, får bara hoppas att min elev tyckte detsamma.

Barla fotade en del idag och jag var inne på Svisshólars hemsida och snodde en del av bilderna så att ni kan se hur det ser ut här nu.

Valackerna är glada över att få komma ut på fältet

Undrun showar

Även Hamingja levde loppan

Skrámur och Max tittar på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar