Sidor

fredag, februari 17, 2012

Att dansa med en häst

Idag har mina hästar dansat fram! Helt underbart!
Ára var något seg men jag upptäckte på hemvägen att hon fick styltor i bakhovarna trots snowgrips, inte konstigt att det gick dåligt att gasa på. Underlaget var pyton, snön började smälta igår, frös under natten och fortsatte smälta idag. Annars så var Ára fin. Det kändes att hon var glad och tyckte det var roligt att vara ute. Nu på sistone har vi verkligen börjat bli ett ekipage och vi har roligt tillsammans. Jag behöver inte pressa henne, hon går fint, taktrent och i form ändå. Jag kan släppa tyglarna och hon bara fortsätter i tölt hur fin som helst, jag behåller dock magstödet. Så jag njöt av turen.
Imorgon ska Ára få en välförtjänt vilodag.

Jag red även Undrun och hon kändes också fin. Hon är ett litet krutpaket och det gäller att bara sitta still och låta henne sansa sig lite och hitta takten. Sen töltar hon flott så det räcker. Man känner sig stolt när hästen man rider går så fint.

Visst är det underbart när allt funkar och du och hästen dansar fram i harmoni?

1 kommentar: