Sidor

måndag, februari 06, 2012

Söndag & Måndag

Igår fick jag och Ára sällskap av Rita och Mjöll på en tur ner till sjön i bitande kyla och strålande sol. Det livade upp med lite sällskap, våra turer har börjat kännas lite enformiga. Vi var ute ganska länge och Ára töltade på så fint.
Jag red även Máni och hade Skjóna som handhäst. Hon rör sig så fint att jag knappt kan slita ögonen från henne när jag rider. Hade jag varit rik så hade jag köpt henne, gillar henne verkligen. Men det kanske räcker med en vildhäst.

Idag så red jag Ára på ridbanan och jobbade henne även lite från marken. Övade på öppna och rygga på marken och försökte även uppsuttet. Red volter och många övergångar, fokuserade på att ge små hjälper och få snabba reaktioner ifrån Ára. Red även serpentiner över medellinjen i både trav och tölt och efter det så blev hon underbart lätt fram och töltade så fint.

Dagens stora händelse var att titta på när Barla och Lia jobbade med Skjóna och sen även med Elliot. Barla har några gånger försökt få sitta upp på Skjóna och idag accepterade Skjóna att hon satt upp. Det var intressant att se hur Barla gör, hon hänger på hästen och väntar på att den accepterar det då rör hon sig lite, lyfter benet som om hon skulle svinga över det, reser överkroppen mm. När hästen accepterar det så svingar hon över benet så hon sitter i sadeln.
Elliot var inte lika spännande att se även om han är fin han med. Barla satt på honom medan Lia ledde runt honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar