Sidor

onsdag, april 21, 2010

Kan själv!

Idag har jag ridit ute på Hektor helt själv! Nåja, vi började som handhäst till Nettan och Gandur men på hemvägen blev vi bortkopplade och fick klara oss själva. Han var jätteduktig och lyssnade bra. Han blev lite rädd av ljudet från en traktor och töltade ikapp de andra lite (jag ville prova bromsen så vi hamnade på efterkälken). Men sen saktade han ner när jag sa till honom. Och han blev inte jätterädd heller. Tycker att han var jätteduktig och när jag tänker efter på saken så är det nog bara sjätte gången jag sitter på honom. Jag är jättestolt över honom!

Thor har bara ridits lite lätt nu sista dagarna, vi har varit sällskap till Tove och Ceasar när de har varit ute. Det är jättebra att ha honom med eftersom han är så lugn och trygg.

Ofeigur red jag i paddocken idag, började med att longera och markarbeta innan jag satt upp. Jag hann rida några meter innan han stannade och inte ville gå. Det blev lite tjafs men efter det så gick han. Vi gjorde halter och igångsättningar och det gick bra, han springer ju på som vanligt. Red runt rundvolten och det var jättebra, blev lättare att hålla ned tempot utan att bromsa honom för mycket. Red tills han började slappna av och då klev jag av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar