Sidor

måndag, april 26, 2010

Sista veckan

Ja nu är jag inne på min sista vecka här på Alvargården. Det känns både tråkigt och skönt. Tråkigt för att jag har trivts väldigt bra här. Jag har lärt mig massor och det händer mycket här nu under vår och sommar. Skönt för jag längtar hem!
Jag hade hoppats att jag kunde rida Ymir igen innnan jag åkte hem men han är fortfarande inte riktigt bra. Annars så ska jag rida lektion för My som är hemma igen, hon har varit lärling hos Bent Branderup så det ska bli spännande. Men mest spännande är det nog med tävlingen. Jag tror att Thor och jag är redo men jag önskar att vi hade tränat mer på att rida med andra. Det känns som om tävlingsresultatet hänger på vår koncentrationsförmåga. Om Thor inte blir för distraherad och jag kommer ihåg hur man rider så ska det nog gå bra.
Imorgon ska vi köra iväg Ceasar till Andreas på Stall Granshult där han ska vara på träning. På onsdag kommer både massör och veterinär hit. Så veckan kommer nog gå fort. Sen så har jag ett viktigt val att göra.

Idag så fick Hektor lite fnatt när jag och Tove var ute och red. Till en början hade Tove oss som handhäst men eftersom det gick fint så kopplades vi loss. Helt plötsligt blev han rädd och bara kastade sig framåt och bockade till! Men vi lyckades stanna ganska snabbt. Jag har ingen aning om vad som skrämde honom men tror att det kan vara så att han glömt bort att jag satt på och helt plötsligt fick syn på mig och blev livrädd. Sådant kan hända. Tove och jag konstaterade att vi nog ska longera honom lite mer med ryttare.

4 kommentarer:

  1. Ett viktigt val?? Månne en häst?

    SvaraRadera
  2. ja jag är också mer nyfiken på just den meningen... tell us!

    SvaraRadera
  3. Jag säger inget så har jag ingenting sagt!

    SvaraRadera
  4. Ett annat viktigt val är ju t.ex. "Skall jag sluta andas idag, eller skall jag göra som alla andra icke-individualister (och tillika den "grå massan")och andas vidare som vanligt... ;)

    SvaraRadera