Sidor

lördag, april 10, 2010

Träning på bana

Idag fick jag mocka igen, det har ju praktikanterna gjort i veckan.
Efter det så red jag ut en sväng med Ari, det gick hyfsat, han var lite uppjagad och ofokuserad som vanligt.

Sen var det bara att hämta Thor, borsta bort den värsta smutsen och lasta honom. Vi körde bort till Kollberg gården så att jag kunde rida honom lite på deras bana. Huvudsyftet var att se hur han skötte sig på nytt ställe med nya hästar. Det var djävligt kallt och blåsigt så vi nöjde oss med att rida ett fyrgångsprogram och sedan åka hem igen. Kan ju konstatera att jag ska byta till höger varv. Tölten gick hyfsat, han går lite ojämnt men jag tror vi hinner träna plus att det blir bättre med mer uppvärmning. Traven var jättefin, jag ska bara försöka sitta ner också. Skritten var överilad men det går att rätta till lätt. Galoppen var jättefin när han väl fattade. Vi måste öva mycket på fattningarna. Åsa och Tove trodde att om tävlingen hade varit idag så hade vi fått över medel för lättklass men helst vill vi ju alla att vi ska få bättre poäng än så. Tove filmade traven och tölten också så jag har sett hur det såg ut. Det är mycket nyttigt att se sig själv rida, på det viset kan man koppla ihop hur det ser ut med hur det känns.
Thor uppförde sig jättefint så det ska nog gå bra. Vi måste bara öva lite på att rida med andra på banan och på att rida med ston.

Det var så kallt, grått och blåsigt idag att det faktiskt inte blev mer gjort med hästarna idag.

2 kommentarer:

  1. Vad bra att du kan byta till höger varv. Men vore det inte bäst att visa hästen i båda varven...

    SvaraRadera
  2. Jo egentligen. Och hamnar man i final så kan det hända att man inte får rida i "sitt" varv. Men jag kommer tävla en tävling utan finaler.

    SvaraRadera