Sidor

tisdag, april 27, 2010

Nöjd med dagens ridning

Idag höll My lektion för mig när jag red Thor och jag är mycket nöjd! Jag fick en del tips, var tvungen att skärpa till mig och koncentrera mig ordentligt och Thor gick jättefint. Jag red med boots för att se om vi kunde få upp lyften lite och det blev riktigt tjusigt. Så de ska på på söndag igen. Vi la naturligtvis upp lite taktik, vilka tempon och vilken form som är bra. Jag kommer rida kort tölt för då går han som renast, formen är riktigt fin. I trav och skritt ska jag rida i lite friare form så att han länger steget ordentligt. I galoppen är det bara att rida på ordentligt och då kan jag även rida lite mer i form igen. Jag känner mig taggad och är så himla nöjd med Thor efter dagens ridpass, han gick så fint!

Annars så har vi varit och åkt inne i Smålands djupa skogar, vi lämnade ju Ceasar för träning idag. Det tog sin lilla tid så mycket mer har inte hunnits med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar