Sidor

torsdag, april 01, 2010

Skärtorsdag

Idag har det varit mycket. Vi hämtade hem hästar som ska gå på tur och några till som vi ska träna. Så vi behövde bygga om Aris hage för att kunna ha dem hemma. Bland de vi tog hem är det ett sto så det har vart liv på hingstarna idag.
Sen drev vi ut alla andra hästar på Alvaret. Några som vi vill ha hemma är där ute någonstans också, Ofeigur till exempel.
Detta tog väl halva dagen.

Sen red jag ute på Ari, han hade lite bråttom tillbaka hem nu när det går ett sto där men det var inte så farligt.
Thor red jag i paddocken. Vi jobbade runt rundvolten vi byggt, först vid handen och sen uppsuttet. Tanken med övningen är att han mer eller mindre ska göra öppna runt och jag tycker att han var duktig. Jag red runt i skritt, trav och tölt. Emellanåt slog han upp i tölt när vi skulle trava men jag tycker att han höll den hyfsat ändå. Idag var han väldigt energisk och hade en fin "studs" i steget. Han kändes helt enkelt jättefin. Plus att han var helt fokuserad på mig och vad vi gjorde trots att det fanns ett sto i närheten som distraherade.

Jag red Ymir en kort snutt för att känna hur han kändes, jag ska ha med honom på turridningen imorgon. Det var ju ett tag sen jag red honom och jag ville hellre att han trilskades idag än i morgon. Men han gick fint, tog ett litet skutt vid ett tillfälle men annars ingenting. Pigg var han däremot.

Glad Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar