Sidor

onsdag, mars 31, 2010

Strulig dag

Idag känns det som om jag inte har fått något gjort.

Jag red Ari i paddocken, mest volter i skritt och trav. Det tycker han är jätte-jätte-jätte jobbigt. Han tappar nästan farten helt och vanligtvis så brukar han öka hela tiden. Men det är skillnad på att vara ute rida och att jobba i paddock. Att böja sig och jobba ordentligt är inte lätt. Men han slappnar i alla fall av och travar lugnt på. Jag är mycket nöjd och kommer nog rida mer i paddocken nu när det går.

Sen så byggde Tove och jag en rundvolt i paddocken, vi använde plaststolpar och elstängsel, så att vi kan longera där samt rida runt den på utsidan.
När vi stod där och fixade stannade en bil till vid vägkanten och mannen i den sa att han hade en häst på sin mark som nog var vår. Han hade ringt polisen som sagt att vi saknade en (???). Vi sa att vi inte saknade någon men att vi skulle åka kolla. Sagt och gjort, det var en bit bort men visst var det en häst härifrån! Hästen och jag väntade medan Tove åkte och hämtade transporten och sen körde vi hem den och lät den stå på box en stund. Under tiden red vi ut och kollade staketen som alla var hela. Så vi red tillbaka hem och hämtade unghästen och släppte ut den igen. Det var dagens stora äventyr.

Åsa och jag har också åkt runt till bondgårdarna häromkring för att fråga om de har ensilage att sälja, bonden som de köper av vanligtvis har slut och vi kom ihåg att vi sett massor av balar vid någon gård när vi varit ute och åkt. Vi hittade inte stället men stannade och frågade på andra ställen och fick tips om vilka vi kunde ringa som nog hade ensilage att sälja. Första tipset visade sig vara riktigt bra så nu har vi löst foderproblemet för den här gången!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar