Sidor

söndag, mars 28, 2010

Jobbhelgen

Trots bytet till sommartid nu i helgen så kändes det ovanligt lätt att jobba. Mycket kan det ha berott på att de två hästar som har fullservice har flyttat och att det bara är en häst att mocka till på Oppgården nu. (Det betyder att jag är längre på Wallstanäs och mockar mer där.)
Men jag tycker att även hanteringen av hästarna gick smidigare. Alla uppförde sig jättefint. Och jag var färdig i god tid och hann småfixa i stallet.
På lördagen hjälpte jag till att släpa hindermaterial och bygga bana inför hopplektionen på eftermiddagen. Det var roligt men jag kan inte påstå att jag är så bra på att bygga bana. Men nu är jag lite bättre och vet lite mer om vad som krävs för att hindren ska vara godkända för tävling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar