Sidor

tisdag, mars 16, 2010

Fotomodell idag

Idag har vi hälsat på Camilla på Gunnarsbo Islandshästar. Vi fikade, snackade skit och tittade på hennes hästar. Förutom islandshästar hade hon även två shettisar, ett sto med föl. Fölet var så otroligt sött! Har aldrig sett något liknande! Camilla sa att han brukade gå under magen på islandshästarna...

Väl hemma igen så fotade och filmade vi en del till hemsidan. Vi började med att jobba med Draumur och Tove fotade mig och Draumur när jag satt på. Annars så jobbade vi på att överföra kommandot för halt från marken upp till ryggen. Tove longerade med mig på och sa till innan vi gjorde halt och sen gjorde hon och jag hjälperna samtidigt. Han var jätteduktig.
Sen filmade jag henne när hon red Táta och efter det tog vi varsin häst och red iväg var för sig. Dock möttes vi på vägen och Tove passade på att fota mig och Ymir eftersom han är så fin under ryttare. Bilderna dyker nog upp på Alvargårdens hemsida inom en snar framtid tror jag.Ymir var jätteduktig idag men han blir obalanserad när man bryter av från galopp och hamnar då lätt i grisepass.

Glömde ju nästan bort att vi red ut på Thor och Ari tillsammans idag också, jag red Ari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar