Sidor

onsdag, mars 24, 2010

Stenhugget för första gången på länge

Idag var jag med mamma och Åsa upp till stallet. Jag passade på att rida Dimbrá, Catrin är ju bortrest nu. Hon var ju naturligtvis obstinat till en början men hon tinade upp efter en stund. Vi red på volten, en del volter och övade mycket på att hon ska lyssna på mig. Jag började med sadeln men hade glömt att den inte kändes något bra så jag tog av den och red barbacka. Vi töltade en del men jag upptäckte att jag glömt hur jag får henne att trava. Efter ett tag så lossnade det dock (skönt!). Hade glömt bara att hon är så svår att rida, eller att hon kräver så mycket av en som ryttare rättare sagt. Så länge man verkligen rider varenda hundradels sekund så är hon inte särskilt svår.
Jag tittade också en del när Åsa red med halsring på Birkir (Dimbrá var jätteduktig som soffa till mig under tiden). Det såg fint och enkelt ut. Så till slut fick jag prova att rida Birkir med halsringen och det var inte alls lätt kan jag säga! Han gjorde inte som jag sa. Han svängde lite grann men ville sen inte mer så jag tror han förstod mig men bara inte ville. Men det var ju länge sen jag red och Birkir är ju trots allt en väldigt ranghög häst, det är lätt att glömma bort. Vi behöver nog träna ihop oss lite innan vi provar med halsringen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar