Sidor

onsdag, mars 17, 2010

Fixar-dag

Idag har det varit mycket fixande. Först har vi rullat ut hösilage till alvar-hästarna och fyllt på med nya balar till hingstarna. Sen åkte vi och hämtade hem sådana här metall-fållor som man har till kor. Tanken är att vi ska kunna verka några av de skygga hästarna som vi inte kunde få hem i dem, vi får se hur det går. Efter det åkte vi iväg och fyllde transporten med små-bals hö och halm. Man blir ju stark i alla fall.

Lite ridning har jag hunnit med också. Red ut själv på Ofeigur och det gick väl ungefär som väntat. Halvvägs ute började han krångla men vi tog oss vidare och på hemvägen gick allt som smort naturligtvis. Problemet är ju att han inte vill gå ifrån de andra.
Jag red Harka också och jobbade lite md Hera och Hektor.

Annars så vill jag passa på att pusha lite för min systers blogg (eftersom jag är så stolt över henne). Hon är en skicklig ryttare och har ett fantastiskt handlag med djur. Hon kan nu rida sin häst med halsring, något att imponeras av. Så gå till hennes blogg och ta del av hennes framsteg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar