Sidor

torsdag, mars 04, 2010

Huvudvärken har släppt

Nu mår jag äntligen bättre så idag har jag fått en hel del gjort.

Jag har ridit ut på både Ari och Thor, finns väl inget särskilt att säga om det. Thor och jag red mycket trav och galoppväxlingar. Ari och jag galopperade över fälten och sen var det svårt att rida långsamt igen.
Jag red ut själv på Ymir en liten snutt också. Han gjorde sitt bästa för att se om han kunde svänga in på småstigar eller bara vägra att gå. Men det gick minsann inte!

Ljuflingur jobbade jag i rundvolten. Övade att stanna och svänga från marken. Vi började med tyglarna i nosgrimman men sen satte jag över dem i bettringarna och det gick också bra. Avslutade med att jobba lite på utsidan av rundvolten också. Han var duktig men inte så där jätteuppmärksam som han kan vara.

Jag har börjat att jobba med Hera och Hektor genom att repetera lite, dvs jag ledde dem i grimma och lyfte hovarna. Hera är insutten så att säga och Hektor har väl haft sadel någon gång, han har varit skadad så han har inte blivit inriden utan det ska göras nu.

Sen så har jag börjat rida igång två av de gamla turhästarna inför säsongen. Nu är det fem till tio minuter skritt några gånger i veckan som gäller till att börja med.

Har suttit och tittat genom fönstret på när hingstarna leker och blev glad över att se att lilla Odinn fick vara med och leka idag. Han är yngst och verkar bli lite utanför när det är lekdags. Ljuflingur lekte med honom idag och han var så försiktig! Det var roligt att se, om Ljuflingur leker med Ceasar så kan han verkligen vara hårdhänt.

2 kommentarer:

  1. SKönt att huvudvärken släppt :) Kul att du får rida så många olika hästar, nyttigt.

    SvaraRadera
  2. Ja det är roligt att rida många olika hästar, och spännande!

    SvaraRadera