Sidor

tisdag, mars 30, 2010

Vår!

Nu är jag tillbaka på Alvargården och här har våren kommit på riktigt nu. Hästarna fäller massvis och flera av dem ser riktigt skabbiga ut just nu. Förvånansvärt mycket av vattnet har försvunnit under veckan som jag varit hemma.
Thor går nu med unghingstarna igen, vi släppte ut honom på prov innan jag åkte. Det blev världens liv och han fick slåss med varenda en. Sen fick han komma in under natten och släpptes ut igen på morgonen. Nu går han med dem utan problem. Väldigt skönt för stackarn blev jätte-deppad av att gå själv. Han kommer fortfarnde in på natten för att hålla Ari sällskap.

Thor stortrivs med småkillarna

Idag rullade vi ut hösilage till Alvar-hästarna för sista gången, nu växer gräset så det knakar! Alla hästarna kom inte ens hem för att äta idag. Efter fjärde april brukar inga hästar komma hem för att få mat.

Vi åkte också till Kalmar-travet för att hämta ett sto som åkt dit med lastbil. Hon ska gå här på bete medan ägaren är utomlands. Det hela gick mycket smidigt, hon knallade rakt in i transporten, verkade helt oberörd av resan. Väl ute här höll hon sig lite försiktigt i utkanten av de andra hästarna så det blev inget tjafs.

Annars så har jag ridit Ari och Thor. Ari låg på och var het så det blev en ganska långsam tur. Thor var laddad, pigg och framåt men lyssnade lite dåligt. Men så har han bara ridits en gång nu när jag inte varit här. Han måste ju inte motioneras varje dag nu när han går med småhingstarna heller.

Någon som tycker det är fint med isabeller så här års?

2 kommentarer:

  1. Oj, nu har verkligen våren kommit! Ser Thor nåt genom den där pannluggen tro ;)

    SvaraRadera
  2. Han borde inte se något men han verkar inte ha några problem att navigera så jag tror att han ser... ;)

    SvaraRadera