Sidor

lördag, mars 20, 2010

Nästan ingen snö kvar nu...

Igår var det elva hästar kvar hemma, resten hade gått ut på Alvaret. Idag när vi skulle rulla ut ensilage var de drygt 30. Av 72. Så de kunde inte vara så hungriga. Men vi ropade och hade oss och efter ett bra tag hörde vi ljudet av hovar som klafsade fram och allihop kom glatt tillbaka för att äta. Ganska skönt för ingen av de hästarna vi ville ha kvar var hemma. Alla ridhästar hade gått ut.

Snön har äntligen smält undan i paddocken så jag passade på att rida både Thor och Ari där. Skönt med lite omväxling!

Jag red Ymir idag också och han har verkligen blivit kul att rida. Nu behöver jag inte längre kämpa med att få honom dit jag själv vill utan kan koncentrera mig på hur han går istället. Så nu jobbar vi på att hålla isär gångarterna vilket inte är det lättaste alltid. Jag har dessutom konstaterat att han nog är ganska liten ändå. Han passar bra under armen så han är nog under 135 cm tror jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar