Sidor

onsdag, mars 10, 2010

Hovvård

Idag har vi verkat unghingstarna. Eller jag har absolut inte verkat några hästar, det var en hovslagare här och verkade. Men vi andra hjälpte till. Det kan ju vara lite besvärligt att verka unghästar som inte är så mycket hanterade. Men det gick helt över förväntan, alla skötte sig bra. Bäst tycker jag nog att Draumur och Gauti skötte sig. De är ju så skygga men stod jättesnällt när de blev verkade.
Ljuflingur skötte sig också fint om man bortser från att han inte ville låta Tove ta honom och han skyggade för hovslagaren. Han är lite fjantig men med mig är han lugn nu för tiden. Men han är ju ridhäst så det var ju förväntat att han skulle stå stilla snällt och lyfta på hovarna.
Att verka hästarna tog halva dagen så jag han bara rida Thor, Snörp och Harka. Ari longerade jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar