Sidor

söndag, mars 14, 2010

Mycket ridning idag

Igår blev det ju inte mycket ridning så idag har jag varit desto effektivare.

Ofeigur och jag gav oss ut själva idag och då är han minsann ingen picknick. Idag stegrade han sig med mig när det inte riktigt passade honom. Han vill helst inte gå ifrån flocken så det är alltid på vägen ut han krånglar, på vägen hem går han snällt. Idag ville han antingen springa eller inte gå alls och när jag då säger till honom så stegrade han sig. Men vi fortsatte ändå. Han vill helt enkelt bestämma själv, annars vill han inte vara med.

Ymir däremot var en dröm idag. Han körde inte med något av sina vanliga hyss utan var som en vanlig ridhäst. Och då är han verkligen fin. Han bär sig väldigt väl med en vacker krök på nacken och känns inte alls liten trots att han är det. Vi skrittade och travade mest men galopperade och töltade lite också.

Jag red en bunt andra hästar också men där finns det inget intressant att berätta känner jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar