Sidor

torsdag, mars 11, 2010

Vilken dag!

Idag har varit en sån där jobbig dag som inte alls blivit som man tänkt sig. Det började med att jag väcktes av skrik utifrån hallen om att jag måste komma så jag kastade mig upp. Utanför huset står två ston på rymmen och unghingstarna står i ett hörn av sin hage och trängs för att komma dem så när som möjligt. Som tur var så stod stona och åt lite gammalt hö en bit bort. Hade de kommit nära hade väl hingstarna blivit tokiga.
Så det var bara att ta på sig jacka, täckbyxor och skor ovanpå pyjamasen och kasta sig ut. När de var tillbaka där de skulle så letade vi efter var de gick ut. Tack vare snön var det inte alltför svårt att se. Det var i ett hörn där snön ligger tjock så staketet är lite lågt. Förmodligen har hästarna stått där och trängts och så har de här två hoppat ut.
Så det var bara att fixa lite högre där och skotta så att undertråden kom fram ur snön också. Sen kunde vi gå och äta frukost (äntligen!).

Sen mockade jag och fixade till Thor och Ari. Efter det hämtade jag hem Ymir och Ofeigur vilket tyvärr ledde till att alla hästarna ställde sig i det där hörnet och trängdes så vi la ner massa tid på att fixa så att de inte ens kunde gå till det där jävla hörnet. Sen hann jag bara rida Ymir innan det var dags för lunch och sedan dags att rulla ut ensilage till hästarna. Så det var bara att gå tillbaka med Ofeigur utan att ha hunnit göra något med honom.
Sen red jag i alla fall Ari och Thor. Såg massa kråkor, kajor och sex korpar när jag var ute med Ari.
Sen kände jag att jag behövde lite mer positiv energi så jag jobbade lite med Ljuflingur också. Vi markarbetade ("tygelkörde") ute, förbi massa otäcka saker så det var nog bra för honom. Han är ju lite flaxig. Jag gillar honom i alla fall, han är rolig att jobba med och jag blir glad av honom.

Sen så var dagen helt plötsligt slut.

1 kommentar:

  1. Oj, vilken dag du haft. Det där med staketet har jag tänkt på hos oss också, de kan nästan kliva över utan anstängning. HOppas du får en lugnare dag imorgon. :)

    SvaraRadera