Sidor

onsdag, mars 03, 2010

Tillbaka till landet

Nu är jag tillbaka på Alvargården igen och det känns bra om man bortser ifrån att jag har plågats av huvudvärk, vilket har lett till att jag inte fått mycket gjort.

Igår fodrade vi hästarna som inte är hemma, jag longerade Ari och red Thor. Thor verkade känna på sig att jag är dålig och försökte sticka med mig, något han inte hade något för. Fick stopp på honom utan problem och red tillbaka. Red mycket halter på vägen hem plus att jag vände tillbaka en extra gång så att han inte skulle vara så säker på att vi verkligen var på väg hem.
Jag var även ute i hagen och hälsade lite på hästarna. Ljuflingur verkade glad att se mig och kom glatt fram till mig.

Thor från Alvargården

Idag har jag ridit Ari på hackamore och jag tyckte det gick bra. Man kunde stanna och svänga utan problem, även i tölt.
Thor longerade jag, verkar onödigt att rida då jag fortfarande inte mår bra.
Jag ska börja träna några av hästarna på Alvaret när jag mår bättre. Och jag längtar efter att jobba med Ljuflingur igen.

2 kommentarer:

  1. Den var inte helt ohårig den där heller... Har dom nått tjyvknep jag kan utnyttja på Freyja tro? hon skulle behöva en dm eller två av deras man o pannlugg :)

    SvaraRadera
  2. Inga knep vad jag vet, Thor är ju efter Ari och han brukar nedärva manen...

    SvaraRadera