Sidor

tisdag, oktober 04, 2011

Dagens träning

Idag var Lifri lite mer lättcharmad i hagen, han verkar redan tycka att vi känner varandra. Han var rejält lerinpackad så det tog en stund innan han var ren nog för att ridas.
Det var spring i benen idag, han verkade inte stressad utan snarare glad och framåt, så vi sprang på lite mer idag. Han travade så fint och lugnt, vi provade lite tölt också men han måste bära sig lite bättre för att det ska gå så det lämnar vi ett tag. Vi red lite volter också, inte var de snygga men det var i alla fall möjligt att se att de var volter. Han var jätteduktig och naturligtvis gullade vi igen när jag släppte ut honom i hagen. Nu vet jag vart han gillar att bli kliad, det gäller att smöra lite.

2 kommentarer:

  1. Visst gillar han att bli kliad bakom öronen och på halsen :) Duktiga ni var idag! På torsdag slutar jag visst halv sju, så vi får boka en annan tid.

    SvaraRadera
  2. Ja det är precis vad jag upptäckt! Han blir ju helt till sig om man kliar öronen eller halsen...
    Ja då får vi hitta en annan tid, imorgon kan jag inte på kvällen i alla fall, måste kolla lite...

    SvaraRadera